fbpx

Software w chmurze, MrBeast i makijaż w Augmented Reality

dzień dobry,

W dzisiejszym newsletterze między innymi:

  • software w chmurze
  • kto to jest Mr. Beast?
  • makijaż w Augmented Reality

W ciągu najbliższych dni możesz się spodziewać nowej wersji newslettera! 🙂

PS. Znajdziesz mnie też na Twitter oraz na Facebook.

Naprzód!


Makijaż w AR

Butterfly Pretty. Czy mówi Ci to coś? A może Kylie Jenner, Hailey Bieber lub Dua Lipa? U mnie niestety pustka. Wyjdź proszę na chwilę ze mną poza strefę komfortu, w miejsca, które przynajmniej dla mnie stanowią nieznane rubieże internetu.

Jeżeli masz konto na Instagram albo Snapchat pewnie wpadł Ci się w oczy motylek. Dokładniej trzy niebieskie lub trzy zielone motylki. Coś takiego:

albo takiego:

Otóż jest to hit. Pozwól, że wytłumaczę – przynajmniej część tego fenomenu. W maju 2018 roku Instagram uruchomił filtry w Augmented Reality, które w październiku tego samego roku udostępnił wszystkim użytkownikom.

Te filtry stały się ogromnie popularne zarówno na Instagram, jak i na Snapchat (obie firmy są jednymi z liderów technologicznych w tym zakresie). Ponieważ nie jestem ekspertem od makijażu, pozwalam sobie na cytat z TeenVogue, który jak mniemam jestem wyśmienitym źrodłem, z którego napijmy się solidnego hausta wiedzy w powyższym temacie.

Many filters can create the effect of physical makeup such as foundation, eyeliner, mascara, and lipstick, so the line becomes blurry as to what counts as “makeup.”

Szczególnie w czasach COVID-19, kiedy makijaż jest nieco rzadszą praktyką, filtry w AR zyskały dodatkowo na popularności. na tyle, by zaczęły powstawać firmy, czy profesjonalni freelancerzy.

The Butterfly Pretty Instagram AR filter was created by Sophie Katirai, a graphic and augmented-reality filter designer. Sophie began creating filters in 2019, and found that creating beauty filters was “very similar to painting and applying makeup on a person’s face.” Inspired by makeup trends and new product launches, Sophie’s filter designs range from faux foundation to pastel eyeshadow to a series of multicolored butterfly filters. She even created the “Stormi Butterfly” filter, which she says is the first Instagram story filter for Kylie Cosmetics.

Tak widzi to brazylijski influencer (!) Igor Saringer:

Brazilian influencer Igor Saringer has noticed an increase in the use of his filters since the pandemic hit. “I’ve noticed a 9% growth in shares of my filters in the last 28 days, compared to the 28 days before that,” he says. This has resulted in more than one million more shares than the last month. “As people are at home more because of the quarantine, consequently they are spending more time sharing things on the internet and using filters.” Igor has created a number of makeup filters including one called Glitter and Gloss. He explains that many of his followers ask him for the color of his eyeshadow or eyeliner, unaware that it’s an AR filter.

Gdyby Ci było mało jednak, to służę również dodatkowymi narzędziami:

The ​​Touch Up My Appearance option retouches your video display with a soft focus. This can help smooth out the skin tone on your face, to present a more polished looking appearance when you display your video to others.

  • Snap Camera – program, który pozwoli Ci uruchomić filtry AR Snapchata np. na Zoom albo Skype, czy Google Hangouts.

Z jakiegokolwiek powodu, wypróbuj proszę tę technologię. Z jednej strony nie jest trudna w developowaniu (po stronie twórcy filtrów, bo rzecz jasna po stronie API i samego AR dużo trudniejsza), z drugiej strony daje wgląd w arcyciekawy segment samego AR. Na świecie i w Polsce jest szereg firm oferujących takie usługi od jakiegoś czasu.

W trakcie epidemii szczególnie polecam filtr w Snap Camera, który tworzy fryzurę z rolek papieru toaletowego.

Żarty, żartami, ale zwróć uwagę, jak duży potencjał ma nie tylko AR jako technologia, ale również, jak razem z nowymi urządzeniami (okulary AR) pojawiają się zmiany społeczne, czy kulturowe dzięki technologii. Chodząc za 5 lat w okularach AR możesz widzieć drugą osobę w zupełnie inny sposób.


Software w chmurze 2020

Microsoft ogłosił inwestycję w „digital transformation” w Polsce w wysokości 1mld PLN. Większość z proponowanej inwestycji wiąże się z rozwiązaniami w chmurze. Wykorzystajmy tę chwilę, żeby przyjrzeć się jak wygląda ten rynek obecnie, dzięki raportowi Bessemer Venture Partners.

When founders and investors are faced with unprecedented market volatility, it is clarifying to step back and look at the long arc of technology, and the cloud computing revolution. In Bessemer’s State of the Cloud 2020 Report, we distill twenty years of data on the private and public cloud market trends, dive into the time tested tenets that early-stage cloud founders need to prioritize for growth, and of course, share our predictions that capture the emerging categories we’re exploring to spot promising new companies.

Od 2008 do 2020 roku wycena 5 największych spółek chmurowych zwiększyła się 44 razy.

Across all enterprises, 94% already use a cloud service.

Całość procesu konsumpcji tradycyjnego oprogramowania przez rozwiązania chmurowe szacuje się na jeszcze 10-15 lat.

W ramach raportu Bessemer przedstawia też „10 praw” rządzących ich zdaniem rynkiem oprogramowania w chmurze cloud based software)

I jednym z najważniejszych aspektów jest skala i imponujące tempo wzrostu.

Zwracają też uwagę na fakt, że każda z tych firm decyduje się na dodatkowy krok, który wynosi biznes na nowy poziom:

A company’s ability to grow revenue and expand its total addressable market is connected to what we call the “Second Act”. This concept represents your next product extension or new offering that can both be sold into your existing customer base and expand the number of new customers you can reach.

Na przykładzie Shopify:

For example, Tobi founded the e-commerce tool platform in 2011. In 2013, they reached $50 million ARR when they launched Payments. Layering on payment solutions for merchants and customers created a virtuous cycle that strengthened Shopify’s market leadership as a platform and increased customer retention over time. In 18 months after launching Payments, Shopify 3x their ARR, hitting $150 million, and by 2015, the company went public.

Całość raportu zamykają 6 prognozami:

Chciałbym zwrócić Twoją uwagę na pkt. 1 i 5 – ponieważ wśród tych spółek jest sporo kandydatów do debiutów giełdowych, obok już notowanych spółek – tutaj zwracam uwagę na Adyen ($ADYEN).

Pełną wersję prezentacji znajdziecie tutaj (oraz na kanale #raporty na Slack)


MrBeast

MrBeast jest jednym z najszybciej rosnących twórców na YT. Mniej więcej 1.5M subskrybentów przybywa mu każdego miesiąca. Na czym polega fenomen?

Naturalnie nie wydarzyło się to „overnight”, ponieważ jego kanał istnieje od 2012 roku. Przez pierwsze lata jego kanał traktował głównie o Minecraft i nie był zbyt popularny. W 2 lata zdobył 1000 subskrybentów. Kolejne 3 lata tempo było podobne. Aż do stycznia 2017 roku, w którym wrzucił przełomowe video “Counting to 100,000 In One Video.”

Tak, dokładnie. Liczenie od 0 do 100 000 w ciągu 24h. Jeden, dwa, trzy…. Nie będę tego linkował. Sorry, not sorry.

To video, a następnie seria kolejnych: „Spinning a Fidget Spinner for 24hrs”, „Watching It’s Everyday Bro for 10 Hours Straight” były hitami. I potem było to:

Six months after his viral counting video, and a handful of other viral videos around mundane tasks — MrBeast took his channel to another level. He uploaded a video titled: “Giving A Random Homeless Man $10,000.” In this video, he talks about how this is NOT his own money. Instead, he announces that he is creating a new series where he gets companies to sponsor his videos and he gives away 100% of those earnings to random people. This was the first sponsored video on MrBeast’s channel.

I efekt:

MrBeast took an unprecedented approach where he opted to reinvest the money that he earned from sponsors directly into his content. Although it is safe to assume that he was making some money from his viral videos…it is hard to believe that any 18-year-old had the forethought to reinvest their sponsorship money into their videos, instead of keeping the cash for themselves.

This method worked incredibly well. His first sponsored video has 7.7M views. Once this started to work, his content and channel evolved again…More sponsors and money started to flow in. By the end of 2017, MrBeast had passed 2M subscribers.

Ostatnio jeszcze:

MrBeast kickstarted the campaign by donating $100,000. Within a few weeks, the campaign attracted some major celebrities to donate, such as: Elon Musk, Tobi Lutke, Marc Benioff, Susan Wojcicki, Jack Dorsey, etc.

They ended up exceeding their goal and raising over $21.8M before January 1st, 2020.

Całą, interesującą historię przeczytasz tutaj, ale moją uwagę zwrócił ten fragment:

It is widely speculated that YouTube’s algorithm prioritizes and rewards videos based on total watch time. This means that videos that are watched all the way through will algorithmically be promoted to others via the “recommended” panel of YouTube.

I pojęcie Jenga Storytelling:

Jenga Storytelling is where you already know the end result, but the stakes of the video continue to increase as view duration increases. This format encourages viewers to watch the entire video, resulting in higher placement on “recommended.”

MrBeast. 1.5M subskrybentów i 250M obejrzeń miesięcznie. Apetyt rośnie w miarę oglądania.


Polityka prywatności dla przedsiębiorstw – porównanie

Trafiłem na bardzo dobrze przedstawione i opisane omówienie różnic w zakresie ochrony prywatności, które obowiązują na największych rynkach. W zasadzie są trzy kluczowe dla firm technologicznych (poza Chinami): General Data Protection Regulation (GDPR), The California Consumer Privacy Act (CCPA) i Nevada Senate Bill 220.

Pod tym linkiem znajdziecie ich porównanie oraz kluczowe warunki, jakie trzeba spełnić z punktu widzenia ochrony prywatności w ramach tych aktów.


Universa

W jednej z poprzednich edycji newslettera pisałem o pojęciu Tail Risk (ryzyko ogona) i rekordowych wynikach funduszu Universa.

Za Investopedią:

Tail risk is a form of portfolio risk that arises when the possibility that an investment will move more than three standard deviations from the mean is greater than what is shown by a normal distribution. Tail risks include events that have a small probability of occurring, and occur at both ends of a normal distribution curve.

Temat na pewno będziemy jeszcze eksplorować, dzisiaj chciałbym Wam polecić 5 min video przedstawiające ten fundusz i filozofie inwestycyjną. za funduszem stoją między innymi Nassim Taleb, Mark Spitznagel.


Przemyślenia


Dziękuję, za Twój czas!

Jak zawsze możesz wysłać tego maila do swoich znajomych lub zespołów w firmie i zachęcić do subskrypcji.

Bartek

PS. Znajdziesz mnie też na Twitter oraz na Facebook.